Dăm înainte cu Cetatea

E şi un hobby blogul acesta, dar în anumite momente el reprezintă pentru mine şi un mediu de transmitere a unor mesaje importante. Unul dintre ele este dragostea faţă de oraşul în care m-am născut. Fără pic de ipocrizie afirm cu toată responsabilitatea că îmi place acest orăşel în care mi-am petrecut 99,99% din cei peste 30 de ani de viaţă.

Astăzi vreau să amintesc de prima ieşire de anul acesta, pe vreme frumoasă, prin şanţurile Cetăţii. Cred că mulţi ştiu că de anul trecut lucrez la SC Grup Corint SA, (e firma care se ocupă de lucrările de restaurare din Cetate) şi asta m-a determinat să mă pun la punct cu tot ceea ce e legat de Cetatea Alba Carolina şi totodată m-a făcut să mă simt mai legat de aceste locuri.

În fine. Am ieşit cu familia la plimbare şi ca de obicei am ales zona istorică, deoarece are mai multă linişte şi e mult mai relaxantă. Am fost foarte plăcut surprins să văd că locul era destul de aglomerat de albaiulieni care au găsit potrivit pentru plimbare tot acest loc. Cei care mă cunosc mai bine, ştiu că de foarte multe ori port cu mine aparatul de fotografiat. L-am avut şi de această dată:








Poate mi s-a părut mie, dar tare am avut impresia că cei ieşiţi prin şanţurile Cetăţii, duminică, i-au depăşit numeric pe cei 300 (nu de la Termopile) din parcul Custozza care au venit la lansarea candidaturii lui Ioan Dîrzu (apropos l-am întâlnit şi pe el prin şanţuri), aaa, nu candidatura, era cu salvarea parcului. Deci cei 300, care nu au făcut deloc cât 500, au fost învinşi la faza asta. Mi-a plăcut foarte mult ieşirea în presă a preşedintelui CJ Alba Ion Dumitrel care a punctat foarte bine anumite chestiuni legate de parcul ciorilor. Cu toate că s-au dat peste cap cu strângerea de semnături, mergând cu tabelele lor şi prin Spitalul Judeţean, şi pe la locuitorii de pe strada Sinaia, din Cetate, şi prin multe alte părţi, militanţii de culoate politică galbenă pot considera mişcarea lor un fiasco atât pentru numărul foarte mic de semnături pe listele lor cât şi pentru numărul foarte mic de albaiulieni care au răspuns la răgetele diesperate ale vornicului rănit de buldozer.


În fine, îmi pare rău că am ajuns totuşi în direcţia asta, dar trebuia să spun anumite lucruri; poate chiar cu o notă de umor. Dacă daţi click pe fotografii puteţi observa de asemenea, că şanţurile Cetăţii nu sunt chiar atât de lipsite de vegetaţie cum au lăsat unii să se înţeleagă.

8 comments:

Anonymous 17 March, 2011 14:45

emanuel, cred ca tu nu gandesti nici jumatate din ce ai afirmat in postarea ta, dar in fine... bine ca ai mentionat unde lucrezi, asa are logica ceea ce ai scris aici...

Dragusin Emanuel Mihai 18 March, 2011 00:28

Anonimule, nu te teme să spui cine eşti. Pe acest blog putem discuta constructiv, fără mânie şi fără alte sentimente negative. Dacă tu îmi aduci nişte argumente, eu sunt deschis să îmi revizuiesc opiniile exprimate în acest material.

drJohn 18 March, 2011 12:09

Salutare, vreau sa atrag atentia unui aspect legat de pistele de biciclete: trebuie instalate semne care sa indice unde sunt piste de biciclete si unde e trotuar pietonal. In momentul de fata, dupa cum se vede chiar in fotografii, se circula de-a valma, care pe unde il taie capul.

Ca si biciclist nu mi se merita sa fac slalom printre batrani si copii, daramite sa mai admir si zidurile...

PaulyLuca Blog 18 March, 2011 23:42

Nu conteaza cine a facut aceste lucrari, sau la ce firma lucreaza autorul articolului. Conteaza CA S-A FACUT CEVA ACOLO. Amintiti-va ca acum cativa ani zona era in paragina. Zidurile erau distruse iar unde nu erau gradini de ceapa, rosii si alte legume, era o vegetatie tip jungla :). Acum cel putin zona a fost amenajata si redata circuitului turistic. Asta este tot ce conteaza pentru mine.

Dragusin Emanuel Mihai 21 March, 2011 01:33

@drJohn, ai dreptate, e nevoie de reglementari in acest sens. Sunt sigur ca ele vor aparea, si tinand cont ca spatiul este destul de generos, nu cred ca vor fi probleme. Va fi loc pentru toata lumea. Daca mai lucram si la bunul simt cred ca va fi chiar frumos sa ne petrecem timpul liber prin Cetate.

Anonymous 22 July, 2011 03:11

PROVOCARE
Priveste in parcul dintre pasaj si Catedrala.... Plin de copii cu parinti si bunici...
Priveste in locurile decorate cu HAVELE si PAVELE... DESERT.
Acolo copii nu se pot juca la umbra, pe ca iarba nu a fost portocalie sau copacii de asemenea...
In rest bine ca se face, dar ... DEGEABA... Prea putin creier la arhitecti
... un tatic cu copil care doreste sa stea pe iarba cu copilul lui... clar ca trebuie sa cautam in alta parte civilizatia.
un trecator

Anonymous 22 July, 2011 03:18

Am vazut fotografiile despre care ai lansat provocarea de a fi vizionate. Vreo cativa copaci, fotografiati din multe unghiuri.
Esti varza desteptule !!!

Anonymous 22 July, 2011 06:44

Predecesorul are dreptate, cativa copaci din mai multe pozitii.
Ori stai prost cu orientarea, ori esti prostutz, ori ai interese.